piątek, 12 grudnia 2014

Kartofelki - kruche ciasteczka kakaowo-malinowe


Małe, kruche ciasteczka. W przepisie, który dostałam od Teściowej były tylko w otoczce kakaowej. Jako, że były one robione na urodziny mojej córeczki, postanowiłam zrobić je też w kolorze różowym :) Ciasteczka malinowe wyszły lekko kwaskawe, dzięki malinom. Natomiast kakaowe były bardzo słodkie.

Pomysł z malinami liofilizowanymi zaczerpnęłam z bloga Moje Wypieki


Składniki:
  • 1 kg mąki pszennej
  • 8 żółtek
  • 1 szklanka cukru
  • 250 g margaryny
  • 1 szklanka smalcu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • dowolny zapach - ja dałam śmietankowy (tylko odrobinę)
Kakaowa otoczka:
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 3 łyżki kakao
Malinowa otoczka:
  • 15 g malin liofilizowanych
  • 2 łyżki cukru malinowego Skworcu
  • 2 łyżki cukru pudru
Mąkę mieszamy z cukrem i proszkiem do pieczenia. Dodajemy margarynę, smalec i siekamy. Na koniec dodajemy żółtka i zagniatamy ciasto.
Z ciasta robimy małe kuleczki, układamy na blaszce i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 220 stopni. Pieczemy ok. 10-15 minut, aż ciasteczka lekko się ze złocą.
Kakao mieszamy z cukrem pudrem w jednej misce. Do drugiej wsypujemy 2 łyżki cukru pudru. Cukier malinowy mielimy w młynku i dodajemy do cukru pudru. Następnie do młynka wkładamy maliny liofilizowane i również mielimy na pył. Dodajemy do cukru i mieszamy.
Połowę ciasteczek (gdy lekko przestygną) obtaczamy w kakaowej obsypce, a drugą połowę w obsypce malinowej.
 Przechowujemy w szczelnie zamkniętym pojemniku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz