poniedziałek, 10 listopada 2014

Ciasto marzenie - dla gości


Pyszne ciasto, mega słodkie, przełamane lekką nutą kawy. Jego przygotowanie nie jest skomplikowane, ciasto dobrze się kroi i ładnie prezentuje. Idealne, gdy chcemy mile zaskoczyć naszych gości, na jednym kawałku ciężko poprzestać :) Wyśmienicie smakuje z filiżanką dobrej kawy. Gorąco polecam :)

Ciasto bardzo podobne do Kubanki :)


Biszkopt:
  • 4 jajka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/3 szklanki mąki pszennej
  • 1/3 szklanki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Masa czekoladowa:
  • 1/2 l mleka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 żółtka
  • 2 płaskie łyżki mąki pszennej
  • 2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
  • 200 g masła
  • 3-4 łyżki kremu czekoladowego np. Nutelli
Bita śmietana:
  • 500 ml śmietany 30%
  • 2 śmietan-fixy
  • 3 łyżki cukru pudru
Ponadto:
  • 1 opakowanie okrągłych biszkoptów (140 g)
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • kakao do oprószenia
Białka ubić na sztywno. Nadal miksując dodawać stopniowo cukier, a później żółtka. Mąkę pszenną wymieszać z kakao i proszkiem do pieczenia. Dodawać porcjami do masy i delikatnie mieszać łyżką drewnianą. Blaszkę o wymiarach 36x26 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Do blaszki wyłożyć ciasto i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Piec ok.30 minut do tzw. suchego patyczka.
1,5 szklanki mleka zagotować z cukrem. W pozostałym mleku rozmieszać mąkę ziemniaczaną, pszenną i żółtka. Całość wlać do gotującego się mleka i chwilę pogotować, stale mieszając. Budyń wyłożyć na głęboki talerz i szczelnie przykryć folią spożywczą, tak aby dotykała ona masy na całej powierzchni (dzięki temu nie utworzy się kożuch na budyniu). Odstawić do przestudzenia. Miękkie masło utrzeć na puch. Stopniowo dodawać zimny budyń. Utrzeć Wszystko na jednolitą masę. Na koniec dodać do masy krem czekoladowy i dobrze połączyć.
Kawę rozpuścić w szklance gorącej wody. Kawą nasączyć biszkopt i wyłożyć na niego masę czekoladową. Biszkopty maczać na sekundę w kawie i układać na masie czekoladowej.
Śmietanę ubić chwilę mikserem. Dodać cukier puder wymieszany ze śmietan-fixem. Ubić na sztywno. Ubitą śmietanę wyłożyć na biszkopty. Całość oprószyć kakao.

Przepis bierze udział w konkursie "Moje wypieki i desery na każdą okazję", gdzie do wygrania są książki autorki bloga Moje Wypieki. O książkach Doroty Świątkowskiej możecie poczytać tutaj: http://www.mojewypieki.com/info/moje-ksiazki
 
 
Moje wypieki i desery na każdą okazję

6 komentarzy:

  1. A to nie jest "Kubanka"? Zamiast herbatników biszkopty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sprawdziłam, faktycznie jest bardzo podobne. Ja zrobiłam to ciasto jako połączenie moich trzech ulubionych ciast :) w Kubance wyczytałam jeszcze, że są herbatniki przełożone dżemem, muszę wypróbować kiedyś ten przepis :)

      Usuń
  2. Wygląda bardzo smakowicie .....

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, rzeczywiście wygląda jak marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przetestowałam ten przepis i ciasto jest naprawdę wyborne. Nie muszę dodawać, że wszyscy goście, których nim poczęstowałam byli zachwyceni.

    OdpowiedzUsuń