piątek, 31 lipca 2015

Tort Bob Budowniczy

Tort zrobiony na specjalne zamówienie mojego Synka :)


Tort zrobiłam z dwóch biszkoptów, jasnego i ciemnego. Każdy przekroiłam na pół, co dało mi cztery placki. Do przełożenia użyłam masy śmietanowej z mascarpone i czekoladowo-śmietanowej z dodatkiem Nutelli. Wierzch tortu pokryłam masą maślaną, a cały tort przyozdobiłam masą cukrową. 

Biszkopt jasny z tego przepisu.
Biszkopt ciemny z tego przepisu.

Masa:

  • 250 g serka mascarpone
  • 400 ml śmietany 30%
  • 2-3 łyżki cukru pudru
  • 2 śmietan fixy
  • 2-3 łyżki Nutelli

Do jednej miski wkładamy 1/3 serka mascarpone, dodajemy Nutellę i mieszamy do uzyskania gładkiej konsystencji.
W drugiej misce umieszczamy pozostały serek i mieszamy, aby nie miał zbyt zwartej konsystencji.
W osobnej misce ubijamy na sztywno śmietanę z cukrem pudrem i śmietan fixem. 
Do miski z czekoladowa masą dodajemy 1/3 ubitej śmietany i mieszamy delikatnie do połączenia. Resztę śmietany dodajemy do serka mascarpone i również mieszamy do połączenia. 

Z wody, cukru i soku z cytryny robimy poncz. 

Ciemny biszkopt nasączamy i wykładamy na niego połowę białej masy. Przykrywamy jasnym biszkoptem, nasączamy i smarujemy masą czekoladową. Następnie kładziemy drugi ciemny biszkopt, nasączamy i smarujemy pozostałą białą masą. Na wierzch kładziemy ostatni, jasny biszkopt i również nasączamy. 

Masa maślana:

  • 200 g miękkiego masła
  • 6-8 łyżek cukru pudru
  • kilka kropli ulubionego aromatu (u mnie pomarańczowy)

Masło ucieramy na puch. Następnie stopniowo wsypujemy cukier, cały czas ucierając. (nie sypiemy całego cukru na raz, tylko sprawdzamy czy odpowiada nam konsystencja i smak, masa nie powinna być zbyt rzadka). Na koniec dodajemy aromat i ucieramy. 
Gotową masą pokrywamy wierzch i boki tortu. Schładzamy.
Gdy masa maślana dobrze się schłodzi tort pokrywamy masą cukrową z tego przepisu i dowolnie dekorujemy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz