wtorek, 5 sierpnia 2014

Ciasteczka owsiane z mieszanką ziaren Cynamonowy Raj


Pyszne, chrupiące, cudownie pachnące cynamonem ciasteczka. Gdy dostałam paczkę od firmy Ziarenkowo, znalazłam w niej mieszankę ziaren Cynamonowy Raj. W skład tej mieszanki wchodzą takie ziarna jak: słonecznik, sezam i orzechy arachidowe, a wszystko jest doskonale przyprawione cynamonem, kardamonem i goździkami. Gdy tylko otworzyłam torbeczkę z ziarenkami poczułam upajający zmysły cynamon i potrzebowałam bardzo silnej woli, żeby nie wyjeść wszystkiego łyżeczką z torebki. Powstrzymałam się i nie żałuję, bo ciasteczka są naprawdę przepyszne. A zapach uwalniający się podczas pieczenia ... niebo. Polecam. Na pewno użyję tej mieszanki jeszcze do niejednego wypieku :)


Składniki:
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 150 g masła
  • 3 łyżki miodu
  • 2 szklanki płatków owsianych
  • 4-5 łyżek mieszanki ziaren Cynamonowy Raj
  • 2 łyżki wiórków kokosowych
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki cukru białego
  • cukier waniliowy
  • 1/4 szklanki cukru brązowego
Masło i miód rozpuszczamy w garnuszku. Resztę składników mieszamy w misce. Wlewamy masło z miodem i ponownie mieszamy. Przy pomocy łyżki (masa jest klejąca) tworzymy kuleczki i kładziemy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, lekko je spłaszczając.
 Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170 stopni i pieczemy do zrumienienia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz