czwartek, 14 sierpnia 2014

Placki z gotowanych ziemniaków


Składniki:
  • 0,5 kg ugotowanych ziemniaków
  • 1 jajko
  • 1 garść natki pietruszki
  • 1 łyżka śmietany
  • 10 dag sera żółtego
  • 6-7 łyżek mąki pszennej
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia
Ugotowane ziemniaki przeciskamy przez praskę lub mielimy w maszynce. Natkę pietruszki drobno siekamy. Ser kroimy w drobną kosteczkę lub ścieramy na tarce. Do ziemniaków dodajemy jajko, śmietanę, posiekaną natkę pietruszki i ser. Szybko łączymy wszystkie składniki. Dosypujemy połowę mąki i wyrabiamy. W trakcie dosypujemy resztę mąki. Jej ilość zależy od ziemniaków. Czasami możemy jej potrzebować więcej, a czasami mniej :) Z wyrobionej masy formujemy placuszki grubości ok. 1-1,5 cm. Smażymy na rozgrzanym oleju, aż się ładnie zarumienią. 

Warzywa psiankowate 2014 Warzywa psiankowate 2014

3 komentarze:

  1. Fajny pomysł na wykorzystanie pozostałości ziemniaków :) Smakowałby mi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam kiedyś placki z gotowanych ziemniaków z rybą, były b. dobre. Takie wydanie zatem mi odpowiada. Dziękuję za dodanie przepisu do akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też często robię takie placki ale w trochę prostrzej wersji, tu jest mój przepis: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/09/placki-ziemniaczane-z-gotowanych.html

    OdpowiedzUsuń