czwartek, 21 sierpnia 2014

Makaronowe ruloniki z mięsem mielonym i test kokilek Tupperware

Jakiś czas temu nawiązałam współpracę z firmą Tupperware. W ramach tej współpracy otrzymałam do przetestowania takie oto kokilki:

Posiadam już kokilki ceramiczne, dlatego też mogłam porównać oba rodzaje. Według mnie więcej plusów mają kokilki Tupperware:

  • po pierwsze - są lekkie (w końcu to plastik)

  • po drugie - nie tłuką się (sprawdziłam, gdy niechcący spadły mi ze schodów i wyszły z tego cało :))

  • po trzecie - mają przykrywki (i już nie musimy martwic się, że coś nam się spiecze, ani bawić się w owijanie folią aluminiową)

  • po czwarte - bardzo łatwo się je myje (z ceramicznymi miewałam problemy, gdyż czasami jedzenie przysychało do naczynia i ciężko było je usunąć)

  • po piąte - zajmują bardzo mało miejsce (kokilki można włożyć jedna w drugą, patrz zdj.)

Dodatkowo na spodzie zarówno kokilek, jak i przykrywek, znajduje się dokładna, obrazkowa instrukcja użytkowania, dzięki czemu wiemy jak z nimi postępować :) (a jeśli nie to tutaj jest wszystko objaśnione:))

Gorąco polecam Wam te kokilki, warto je mieć w swojej kuchni :)

 

A oto przepis na danie, do przygotowania którego wykorzystałam wyżej opisane kokilki :)


Składniki:
  • 6 płatów makaronu lasagne
  • 250 g mięsa mielonego
  • 1-2 marchewki
  • 1/2 łyżeczki masła
  • 1 łyżeczka posiekanej natki pietruszki
  • 1 kostka rosołowa
  • 2 łyżki mrożonego groszku
  • 2 łyżki  fasolki szparagowej
  • 1 łyżeczka koncentratu pomidorowego
  • 1 łyżeczka śmietany
  • 1 łyżeczka mąki pszennej
  • 50 g żółtego sera
  • sól, pieprz
W garnku zagotowujemy osoloną wodę z olejem. Do wrzącej wody wkładamy 3 płaty lasagne i gotujemy ok. 10 minut, często mieszając, aby nie przywarły do dna. Następnie delikatnie wyjmujemy na talerz i odstawiamy do przestudzenia. Tak samo postępujemy z kolejnymi 3 płatami. 
Marchewkę obieramy i ścieramy na tarce o grubych oczkach. Na patelni rozgrzewamy masło i podsmażamy marchewkę. W 1,5 szklanki gorącej wody rozpuszczamy kostkę rosołową. Bulionem zalewamy marchewkę, tylko tyle aby pokryć marchewkę (reszta bulionu przyda nam się do sosu). Dusimy marchewkę, aż będzie miękka, a bulion odparuje. Lekko studzimy. 
Do mięsa mielonego dodajemy przestudzoną marchewkę i posiekana natkę pietruszki. Doprawiamy solą i pieprzem. Całość mieszamy. Na każdy płat lasagne kładziemy trochę masy mięsnej i zwijamy w rulonik. Roladki ustawiamy w kokilkach.
Fasolkę szparagową myjemy, kroimy na mniejsze kawałki i gotujemy w osolonej wodzie razem z groszkiem.
Między ruloniki wkładamy ugotowaną fasolkę i groszek. 
Do pozostałego bulionu dodajemy koncentrat pomidorowy, śmietanę i mąkę. Wszystko dokładnie mieszamy. Sosem zalewamy roladki. 
Przykrywamy i wstawiamy kokilki do piekarnika nagrzanego do 190 stopni. Pieczemy przez 40 minut. 
Ser żółty ścieramy na tarce. Po 40 minutach pieczenia kokilki odkrywamy, ruloniki posypujemy startym serem i wstawiamy do piekarnika na kolejne 15 minut.

1 komentarz:

  1. mniam! wiedziałam, że dopadnie mnie ślinotok kiedy tu wejdę!

    OdpowiedzUsuń